اگر با نمک مسواک بزنیم  گذشته از وجود منیزیم که موجب سفید شدن دندان میشود یکی دیگر از فواید استفاده از نمک در مسواک زدن مبارزه با بیماری periodontal  میباشد  که نوعی بیماری لثه میباشد.

دیگر خاصیت نمک  ازقبیل تسکین پادرد ((پا را داخل آب نمک قرار دهیم) کوچک کردن و به حداقل رساندن درد میخچه و درد های ناشی از التهاب تاندونها  میباشد.

لایه برداری پوست خشن با ترکیب نمک فرنگی اصل و روغن زیتون را به ایجاد یک اسکراب پوست طبیعی.

نمک مواد مغذی و معدنی بسیاری دارد که به طور طبیعی در آب دریا وجود دارد . حمام با آب نمک منافذ پوست شما را باز می کند ، بنابراین پوست می تواند این ماده مغذی را به طور موثری جذب کند . هنگامی که شما در حمام خود را به وسیله آب می شویید ، نمک دریا ناپاکی ها را از لایه های درونی پوست بیرون می کشد و از بین بردن سموم و تمیز کردن را یک لحظه با هم انجام می دهد . حمام با استفاده از نمک دریا پوست شما را نرم و انعطاف پذیر تر از همیشه می کند و در طی زمان می تواند خراش ها ، چین و چروک ، چربی های انباشته شده زیر پوست راکاهش دهد ، حمام با نمک دریایی پوست های ترک خورده و خشک را مرطوب ، پوست های روغنی را متعادل می کند .

 

دکتر شوسلر که در نیمه سده پیشین طبابت می کرد از آنچه می توانست به بیماران خود عرضه کند ناخرسند بود و بنابراین برای آنکه پهنه عرضه دارو ها را گسترده تر از آنچه بود کند به روش همیوپتی رو کرد. او تحت نفوذ دکتر هانه مان[۴] که مبتکر روش هومیوپتی درمانی[۵] بود و دو شیمیدان برجسته به نام دکتر لی بیگ و دکتر ویرچو شروع به تحقیق در روش های دارویی موجود و نقش دارو ها کرد. دکتر ویرچو نشان داده بود که بدن انسان متشکل از سلول های انفرادی است که از مواد آلی، آب و نمک های غیر آلی ساخته شده اند. آزمایش های آن زمان نیز نشان داده بودند که در همه اجساد سوخته مردگان ۱۲ نمک اساسی مشترک بودند. دکتر شوسلر سالیان دراز کوشید با تحقیقات متعدد ثابت کند که این ۱۲ نمک شیمیایی نقش اساسی در حفظ تندرستی بدن انسان دارد.هدف تحقیقات او کشف نمکی خاص برای در مان هر بیماری بود و در این فرآیند رشته ای از پزشکی مکمل را پرورش داد که ما نمک درمانی می نامیم. در این روزگار شرکت ها ی دارویی در سراسر دنیا این ۱۲ نمک را برای فروش به پزشکان و بیمارستان ها و کلینیک ها و عامه مردم تولید و عرضه می کنند. دکتر شوسلر چون تحت نفوذ نگرش دارویی دکتر هانه مان بود، نمک های بافتی را به روش معمول هومیوپتی یعنی مقادیر بسیار اندک آماده می کرد و به بیماران می داد و باور داشت که این روش دارویی بهترین است . از زمان دکتر شوسلر یک پزشک آلمانی دیگر ادعا کرده که تعداد نمک های بافتی ۱۸ است، و پزشکی انگلیسی به نام دکتر اریک پاول ادعا کرده ۳۰ نمک دیگر به صورت عناصر اساسی ساده و خیلی کم در بدن انسان وجود دارند. از نمک های آلی – بافتی برای درمان ده ها بیماری در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان، هلند و فرانسه استفاده گسترده می شود. استفاده از آن ها در آلمان و فرانسه و برخی کشورهای آسیایی به ویژه هندوستان خیلی زیاد است. این نمک ها را معمولا در داروخانه های خاص طب هومیوپتی که تعدادشان در بریتانیا نسبتا کم ولی در فرانسه و آلمان و هندوستان زیاد است عرضه می کنند. در ایالات متحده آمریکا چند آزمایشگاه تولید دارو، داین نمک ها را تولید و بسته بندی پستی می کنند، و با یک تلفن خواهان، به هر نقطه ای از کشور می فرستند.

فوائد نمک درمانی:

  •  رفع دردهای عصبی . سیاتیک
  • رفع ضعف های عمومی و خستگی بدن
  • رفع سوء هاضمه . گازهای گوارشی . نفخ شکم
  • برطرف کردن امراض پوستی
  • رفع میگرن . سردردهای عصبی و تنش های عصبی
  • رفع درد کمر . درد مفاصل و مشکلات مربوط به آنها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 8 =

      خانهبیمهارتباط با ماتماس